Ulusal oyun strateji belgesi önerisi

önce yayınlandı

Okuma Süresi: 4 dk

Paylaş:

Oyun sektörü yalnızca eğlence değil, Türkiye’nin küresel diplomasisine güç katacak stratejik bir araç haline geliyor. Suudi Arabistan ve İskoçya gibi ülkeler ulusal strateji belgeleri hazırlayarak bu alanda öncülük ederken, Türkiye de dijital dünyadaki yerini güçlendirmeli. Siber Güç Türkiye etkinliği bu fırsatın ele alınacağı kritik bir platform olabilir.

Gelişen teknolojilerle birlikte oyun dünyasında büyük bir paradigma değişimi yaşanıyor. Yıllar boyunca hızla büyüyen oyun sektörü artık sadece eğlence ve ticaret değil, aynı zamanda dijital diplomasi, kültür aktarımı ve stratejik ekonomik büyümenin önemli bir unsuru haline geldi. Bu nedenle, oyun sektörüne ulusal stratejik düzeyde bakmamız ve ülkemizin bu alandaki potansiyelini daha etkin bir şekilde kullanmamız gerekiyor. Çünkü oyun endüstrisi gelecekteki küresel ekonomik ve kültürel rekabette kritik bir rol oynayacak.

Türkiye’nin ikinci yüzyılında dış politikasındaki değişimlerle birlikte bölgesel bir aktör olmanın ötesine geçip küresel bir aktör haline geldiği aşikâr. İnsani yardımlarda üstlendiği rollerle uluslararası arenada etkisini artıran Türkiye, bu güçlü konumunu yeni enstrümanlarla desteklemek zorundadır. Ulusal Oyun Strateji Belgesi hazırlanması da bu açıdan önemli. Oyun sektörü bu enstrümanlardan biri olabilir ve Türkiye’nin küresel etkinliğini artırmak için önemli fırsatlar sunabilir.

Ulusal stratejiye sahip ülkeler: Suudi Arabistan ve İskoçya örnekleri

Örneğin, Suudi Arabistan 2030 vizyonu kapsamında Ulusal Oyun ve Espor Stratejisi’ni devreye sokarak bu alanda öncülük eden ülkelerden biri haline geldi. Bu strateji, Suudi Arabistan’ın oyun sektörü üzerinden küresel bir güç olmasını hedefliyor. Ülke, özellikle blokzincir teknolojisi ve Web3 gibi yenilikçi teknolojileri oyun dünyasına entegre ederek sadece oyun üretimi değil, espor alanında da uluslararası arenada güçlü bir varlık göstermeyi amaçlıyor. Suudi Arabistan bu stratejiyle ekonomisini çeşitlendirerek 2030 yılına kadar 50 milyar Suudi riyali katkı ve 39 bin yeni iş olanağı yaratmayı hedefliyor​.

Bir başka örnek olarak İskoçya, Birleşik Krallık’ta ulusal bir oyun stratejisi geliştiren ilk ülke oldu. İskoç hükümeti oyun sektörünü ekonomik büyüme ve kültürel etkileşim için bir fırsat olarak görerek bu stratejiyi hayata geçirdi. Amaçları, İskoçya’yı bir oyun üretim merkezi haline getirerek ülke ekonomisine katkı sağlamak ve küresel oyun pazarında rekabetçi bir konuma ulaşmak​.

Diplomasi ve dijital oyunların gücü

Bu ulusal stratejiler oyun sektörünün sadece ekonomik değil, diplomatik bir güç olduğunu da gösteriyor. Türkiye de bu alanda bir strateji geliştirmeli ve oyunların dijital diplomasi, diaspora ile kültürel bağların korunması ve tanıtımı gibi alanlarda nasıl kullanılabileceğine odaklanmalıdır. Oyunlar kültürel etkileşimleri artırmanın yanı sıra Türkiye’nin uluslararası arenadaki imajını şekillendirmede önemli bir araç olabilir. Örneğin, Web3 ve blokzincir teknolojileriyle oyunlar üzerinden uluslararası dijital varlık transferleri ve dijital diplomasinin kapıları açılabilir.

Strateji belgesinin hazırlanması ve paydaşların katılımı

Türkiye’de oyun sektörüyle ilgili bir ulusal strateji hazırlanırken Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ve Dijital Dönüşüm Ofisi gibi kilit kurumların yanı sıra Meclis’teki Dijital Mecralar Komisyonu da aktif bir rol üstlenebilir. Bu komisyon, dijital platformların düzenlenmesi ve denetlenmesi konularında önemli çalışmalara imza atmıştır. Dijital oyun sektörünün de bu düzenlemelerin bir parçası olarak ele alınması, oyun stratejisi belgesinin daha kapsamlı ve etkin bir şekilde hazırlanmasını sağlayabilir.

Bu sürecin bir parçası olarak, Türkiye’nin oyun sektörü potansiyelini daha iyi anlamak için bir çalıştay düzenlenmesi büyük önem taşıyor. Oyun geliştiriciler, teknoloji firmaları, akademisyenler, yatırımcılar ve kamu temsilcileri gibi paydaşların bir araya geleceği bu zirvelerde sektöre dair kapsamlı araştırmalar ve istatistikler sunulabilir. Bu çalıştayda ele alınabilecek konular arasında Türkiye’nin yetenek havuzu, oyun sektörünün mevcut durumu, ileri teknolojilerin sektöre entegrasyonu ve uluslararası iş birlikleri gibi başlıklar yer alabilir.

Bu çalıştay ve zirvelerden elde edilen veriler, Türkiye’nin Ulusal Oyun Strateji Belgesi için önemli bir rehber olacaktır. Böylece oyun sektörü Türkiye’nin sadece dijital ekonomisinin büyümesinde değil, aynı zamanda uluslararası arenada kültürel ve diplomatik etkinliğinin artırılmasında da önemli bir rol oynayabilir. Meclis ve ilgili kurumların katkılarıyla hazırlanacak bu strateji, Türkiye’nin oyun sektöründe küresel bir oyuncu olmasını sağlayacak güçlü bir zemin oluşturabilir.

Siber Güç Türkiye etkinliğinde gündeme alınabilir

Yaklaşan Siber Güç Türkiye etkinliği de bu konunun gündeme alınması için önemli bir platform olabilir. MÜSİAD tarafından düzenlenen bu etkinlikte, Türkiye’nin dijital dünyadaki gücünün ve potansiyelinin konuşulacağı bir ortamda oyun sektörü de stratejik bir araç olarak tartışılabilir. Türkiye’nin dijital geleceği için oyun sektörüne yatırım yapmanın önemi bu tür etkinliklerde daha da ön plana çıkarılarak farkındalık yaratılabilir.

bugraayan

Yazar: Buğra Ayan

BlackRock yöneticisi Bitcoin tartışmasına el attı: Riskli değil!

BlackRock’ın dijital varlıklar bölümü başkanı Robbie Mitchnick, Bitcoin’in “riskli” olarak nitelendirilmesinin yanlış olduğunu belirtti. 24 Eylül’de Bloomberg ile gerçekleştirdiği röportajda, kripto para sektöründeki olayların bazı açılardan kendi kendine zarar verdiğini ifade etti. Mitchnick, bazı araştırma yayınlarının Bitcoin’in riskli bir varlık olduğu yönündeki görüşleri desteklediğini, bu nedenle Bitcoin’in hisse senetleri gibi değerlendirilmesine yol açtığını vurguladı. Ancak, ...

Bağlantıyı kopyala